Het begint met een goede planning. Om te starten zou het verstandig zijn uw groei en ambities te voorspellen, misschien tot tien jaar vooruit. Of het pand nu eigendom is of gehuurd, nu zou een goed moment zijn voor het management om de huidige en voorgestelde statistieken zoals SKU's, pick-tarieven en verwerkte bestellingen te bekijken. Analyseer de soorten goederen die u verwerkt - zijn ze snel roterend of C-Type slowmovers?
Als de huidige werking grotendeels handmatig is, gaat u automatisering overwegen? Zo ja, wanneer is de ambitie om grotendeels te automatiseren?
Als u uitbreiding overweegt zal uw voorraad waarschijnlijk groter worden. U zult ontdekken of de oude werkwijze nog wel werkt als je niet zo snel en nauwkeurig kan aanvullen als zou moeten. In dat geval is het misschien het moment om te overwegen deze processen te automatiseren om toekomstige fouten te voorkomen. Uw ontvangstzone zal steevast groter zijn en meer voorraad opnemen.
Om een vertraging te voorkomen, wilt u uw producten waarschijnlijk zo snel mogelijk ontvangen, verifiëren en sorteren. Nogmaals, de invoering van enige automatisering nu of in de toekomst kan een goede oplossing zijn. Om dit te bereiken, moet u wellicht uw eerdere aanleverprocessen aanpassen of zelfs overboord gooien. In ieder geval moet elke geplande investering zorgvuldig worden overwogen en financieel verantwoord zijn.
Denk na over het creëren van een goede werkomgeving voor uw personeel. Door u alleen te concentreren op het kunnen plaatsen van voorraden, kunt u vergeten rekening te houden met zaken als de juiste verlichting en het uitwerken van pickroutes die de taken van het personeel eenvoudiger, maar belangrijker nog, veiliger maken.
Met wie gaat u samenwerken om dit alles te bereiken? Kies een gerenommeerde fabrikant van magazijnstellingen die een stevige reputatie heeft, een portfolio van compatibele productoplossingen en een duurzame, veilige serviceoplossing kan bieden; een partner die toekomstbestendige producten kan ontwikkelen die netjes in uw uitbreidingsprogramma kunnen worden geïntegreerd.
Dexion Analyse & Advies
Dus waar begint de specificatie? Dexion biedt niet alleen algemeen advies en richtlijnen over uw opslagbehoeften; we gaan verder om u praktische hulp en advies te bieden met een meer gedetailleerde analyse van uw opslagvereisten.
Onze eigen interne analyse vertaalt uw opslagbehoeften naar een specificatierapport, waarin alle gebieden van uw magazijn worden geëvalueerd, waaronder:
- De benodigde lay-out- en opslagapparatuur
- Uw materiaalopslaglocaties
- De optimale materiaalbehandelingsprocessen en picksnelheden
- Levensduurkosten van het systeem
- Groeistrategieën en markttendensen.
Wij bepalen uw optimale lay-out, systeem- en processtroom om ervoor te zorgen dat uw magazijn continu wordt geoptimaliseerd.
Dexion producten zijn ontworpen om zware omstandigheden te weerstaan, met name in magazijnen en distributiecentra. De constante bewegingen van goederen, vorkheftrucks en pallets eist zijn tol op elk opslagsysteem. We kunnen u ook voorzien van verschillende accessoires om zowel uw opslagsysteem als uw werknemers veilig te houden.
Nadat een specificatie is gefinaliseerd, wordt het ontwerp- en installatieproces uitgevoerd door gekwalificeerde ingenieurs en opgeleide installateurs. Er kan een volledig aftersales traject worden geboden, inclusief inspectie, gezondheid en veiligheid, service en onderhoud, evenals cursussen en seminars.
Casestudy: Britse producent van frisdranken verbetert distributieservice binnen de bestaande footprint van het magazijn
Een producent van frisdranken wilde de productie verhogen en zijn distributie van 150.000 m² stroomlijnen zonder de footprint van het magazijn te vergroten. Het bekende merk produceert frisdranken en de verkoop is afhankelijk van het zomerweer. Batches moeten volledig traceerbaar zijn; opslag is een continu proces en distributie per vrachtwagen werkt 24/7. De uitdaging was om de doorvoer te verhogen door een verbeterde dienstverlening aan een FMCG-klantenbestand te bieden.
In nauwe samenwerking met onze klant gedurende een periode van 3 jaar, hebben we een 15.000 palletopslag-shuttlesysteem ontworpen en geïnstalleerd om de efficiëntie van het bestaande magazijn te moderniseren; van ontvangst tot uitvoer van het product.
Het systeem, oorspronkelijk ontworpen in semiautomatische modus, werd ontwikkeld om tot 300 palletbewegingen per uur aan te kunnen - een toename van 200% ten opzichte van hun bestaande opslagsysteem. Dit zorgde voor het nodige groeiniveau voor de onderneming; met het oorspronkelijke concept, ontworpen om in een later stadium te kunnen automatiseren, en om verdere voordelen te realiseren tegen ambitieuze groeidoelstellingen. Het bedrijf kon ‘meegroeien’ in deze extra capaciteit door op termijn extra shuttles toe te voegen - met een sterke ROI op de initiële investering.
Binnen drie jaar had het bedrijf alle groeiverwachtingen overtroffen en het palletbewegingsplafond voor de ‘manuele’ operatie bereikt. Dit resulteerde in de installatie van de tweede fase van het systeem, met inbegrip van de automatisering; het systeem verhogen tot 600 palletbewegingen per uur en hun lopende groeiplannen handhaven.
Over ons
Met een groepsomzet van bijna 200 miljoen euro in 2018, maakt Dexion deel uit van Gonvarri Material Handling, een toonaangevende pan-Europese leverancier van opslagproducten en -oplossingen. Bovendien wordt de Groep doorheen Europa verkocht onder de merken Dexion, Constructor, Kasten en PSS.
Producten variëren van innovatieve palletstelling- en stellingtechnologie tot oplossingen voor kantoor- en archiefopslag. We bieden een compleet dienstenpakket, inclusief advies, planning en onderhoud, of het nu gaat om de inrichting van een magazijn of distributiecentrum of om legbordoplossingen voor de detailhandel, de maakindustrie of automotive-industrieën.
Wilt u meer informatie, neem dan contact op met ons.